אודות סטודיו ג'ומלנדחברת ג'ומלנד עוסקת יותר מעשור בפיתוח אתרים על בסיס מערכת ג'ומלה העולמית, ובשנים האחרונות כמובן גם במערכת וורדפרס. בנוסף אנחנו מפתחים אפליקציות בקוד מקור (native) עבור מע' הפעלה אנדרואיד או מעטפת (wrapper) עבור כל מע' ההפעלה מובייל על בסיס תשתיות אינטרנט.

 

היסטוריה וצוותי עבודה

בשנת 2011 מספר שותפים הקימו את סטודיו ג'ומלנד שפעלה עד אז (מתחילת שנות ה-2000) במספר שמות אחרים (FF-BIZ או תחת השם של המייסד COE ואחרים) וכן כחברת "Whitelabel" עבור חברות אחרות.

מטרת החברה היתה כניסה לשוק פיתוח התוכנה, ולשם כך נפתחו בחברה שתי מחלקות: שיווק (בניהולו של מרדכי בן) ופיתוח (בניהולו של מאיר פרידמן). מאז ועד היום החברה התפתחה לכיוונים שונים ולמעשה עברה בשנת 2013 לניהולו של מאיר פרידמן ורעייתו. באותה שנה החברה עברה לספק שירות ללקוחות מהתחום הממשלתי (המכס, משרד האוצר, ומשרד רוה"מ), דבר שצימצם את הפעילות, עד לסיום הפרוייקט בסוף 2015. בתחילת 2016 החברה חזרה לספק שירות ללקוחות עיסקיים ופרטיים.

במשך השנים נאסף צוות מאוד איכותי המורכב מאנשים שחושבים וחיים בחזון של החברה, שחולקים את אותם הערכים ואת רמת הידע הגבוהה המצופה בחברה.

משרדי החברה נמצאים בירושלים (סניף ראשי, רח' אגריפס 88, קומה ק1) ובביתר עילית.

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע בתחומים הבאים:

  • פיתוח קוד אינטרנטי (PHP, CSS, JS ועוד)
  • פיתוח קוד אנדרואיד
  • עיצוב אתרים
  • עיצוב גרפי
  • קידום אתרים
  • מולטימדיה (אודיו, וידאו וגרפיקה)
  • ייעוץ עסקי
  • ועוד.

 

מהמטבח של בתי התוכנה, או "כל מה שלא יספרו לכם"...

כשאנחנו באים לספר על החברה שלנו ועל היסודות שעומדים בתפיסת העולם שאנחנו מנסים ליצור עבור הלקוחות שלנו והלקוחות של הלקוחות, ללא ספק יש צורך להתמודד עם ה'בעייתיות' (כך נקרא לזה בצורה עדינה), שמציפה את התחום של פיתוח התוכנה ואתרים בפרט. התחום מלא באנשי מקצוע שמצאו דרך קלה להתפרנס מחצאי עבודות, מהבטחות חסרות כיסוי, כך שכל שבוע אנחנו נפגשים עם מספר אנשים שמחפשים כבר לסיים את הסאגה הזאת ולעשות משהו כמו שצריך.

pexels photo 268435edאז מה למעשה באמת נדרש בכדי לפתח תוכנה ולמה כל כך הרבה כשלונות מאפיינים את התחום הזה?

א. אנחנו בארץ ישראל, פה כולם מנסים לנצל את כולם, או שככה זה נראה במבט הראשון. בבדיקה יסודית יותר מגלים שבד"כ זה קורה לאלו שצועקים הכי חזק, כיון שבאמת אין להם מה למכור והם לא מצפים ליחסים ארוכי טווח עם הלקוח. החברות הרציניות עובדות בשקט יחסי ונהנות גם מקהל לקוחות איכותי יותר שלא יעזוב אותם לאורך שנים. למי נופלים כל הלקוחות שמחפשים להאמין לפרסומות? כמובן שזה הרוב המוחלט, שעוד לא למד עם השנים להבדיל בין נותן שירות למשנהו. עליהם פועלות כל הפרסומות והאורות הנוצצים של מומחי המכירות שמתקשים לספק את מה שנדרש באמת.

ב. גם אם החלטתם לאתר מישהו שבאמת רוצה לספק שירות איכותי, לא תמיד או אולי אפילו לרוב, זה לא אומר שהוא איש מקצוע ברמה מספיק גבוהה, במיוחד כאשר עומדת לפניו משימה שהיא מעבר לרוטינה שאליה הוא התרגל. מירב החברות לא מחזיקות בצוות מנהלי פרוייקטים, מעצבי תדמית, או יועצים עסקיים עם התמחות בעולם הוירטואלי, זאת נחלתן של חברות העל, שכמובן דורשות סכומי עתק עבור כל השירותים הנפלאים האלה. אז מה כן מקבל לקוח ממוצע? מתכנת ש'השתפשף' בעבודה עם לקוחות, שלרוב יחפש כבר משלב הייזום את הפתרון האולטימטיבי ברמת התוכנה, ועכשיו הוא גם למד איך לשווק את עצמו. זה באמת יוצא לא רע אם המוצר שהוא מוכר הוא גנרי, וחוזר על עצמו בצורה כזאת או אחרת. אם נדרשת חשיבה יצירתית באמת, או יכולת ניהול ושירות לא סטנדרטית, הוא יקח את העבודה אם הכסף ממש דחוף לו, או יוותר מראש.

ג. נניח ולכם יש את הידע הנדרש להציג דרישות ברורות, לדעת להמציא ולבקר את הפיתוח שיהיה לשביעות רצונכם, אתם עדיין נתקלים בבעיה נוספת. לא כל איש מקצוע יכול להחזיק מעמד בפרוייקט ארוך או יצירתי. האנרגיה שנדרשת עבור העבודה נגמרת מאוד מהר ורק מעטים יודעים באמת להחזיק פרוייקטים מרובים בידיים לתקופה של יותר ממספר חודשים בודדים. הבעיה בזה הינה שאתם כבר שכחתם מה שרציתם מהפיתוח, והם כבר לגמרי התבלבלו בינכם לבין עוד 5 עבודות שהם עושים במקביל.

ד. "אם תרצה להציק לאיש פיתוח, תציע לו לתקן תוכנה שהוא כתב שנה לפני"- כך בבדיחה ארוכת זקן מוצא את עצמו הביטוי לבעיה הכרונית של בתי התוכנה. חוסר הידע בניהול הפיתוח מביא לא פעם את החברות למצב שבו הן מאבדות כיוון כשנדרשת תמיכה או שירות עבור מוצר. זה השלב שבו כמעט ובלתי אפשרי להסתדר עם הגוף המפתח. איך זה קרה אתם שואלים? כי כולם לחוצים על מחיר, ולכן בית התוכנה מראש חותך את העלויות שיקפיצו את המחיר ולא יביאו תועלת מיידית, ובינהם כמובן גם רישום עבודה מדוייק. כמו שאומרים "נגיע לגשר ואז נחצה אותו", ומי משלם את הבנייה של הגשר? אתם כמובן.

אפשר להמשיך את הרשימה הזאת עוד ועוד, בתיבול של סיפורים עסיסיים יותר ופחות מהנסיון שלנו, ובכלל בטח אתם שואלים את עצמכם: למה בכלל לספר את זה בדף האודות, למה לא כתוב פשוט "אנחנו כך וכך שנים, עושים את זה ואת זה, שמים דגש על השירות ואיכות המוצרים ועוד כהנה וכהנה"? כיון שזאת בדיוק הנקודה של החברה שלנו, לתת לאנשים משהו בראש אחר, לחשוב על הדברים שאיתם הם נפלו או יכולים ליפול ולתת חוויה מתקנת וחדשה. חוויה שתהיה לכם כמשב רוח רענן בתוך הג'ונגל שמסביב. באנו חושך לגרש! להעניק לכם שירות שכבר נשכח מהאנשים כאן בארץ. כשאנחנו נפגשים עם לקוחות, לא פעם אומרים לנו "נו, ואיפה הטריק?" אז זהו, שאין...

ובסיום הדברים הייתי רוצה לצטט את המשפט שהכי נגע לליבי בתחום שלנו ששמעתי לפני שנים אחדות: "אם אני לא אצליח לעמוד בצפיות שלכם, אני באמת אצטער, אבל אתם, אתם תדעו שאני באמת עשיתי כל מה שהיה ביכולתי על מנת שתהיו מרוצים"...

 

ההתמחות המקצועית

בשונה מחברות רגילות בסדר גודל שלנו, אנחנו צמחנו מחברות ענק מספקים רמת מתודולוגית וטכנולוגית מאוד שונה ממה שמצוי בשוק. כל פרוייקט מאופיין כראוי, כל פיתוח תמועד, כל פעילות עוברת שלבי ביקורת קפדנית על מנת שהעבודות שלנו יהיו ברמה הגבוהה ביותר שניתן לספק. מאידך בשביל לשמור על תחרותיות, אחנו מספקים מחירים אטרקטיביים מאוד. איך עושים את זה? לכאורה זה פרדוקס? התשובה פשוטה: הלקוחות משלמים עבור שעות עבודה ולא מקבלים ניפוחים חסרי פרופורציות בשיל לשלם עבור משרדי יוקרה ומכוניות פאר וצוות שהלקוחות 'מטרידים' אותו. כל אחד אצלינו הוא איש שירות לפני שהוא איש מקצוע. עובד שיפגע בלקוח, גם אם תפקידו ניהולי, ימצא את עצמו מחוץ לחברה, אם הדברים יחזרו על עצמם, והדבר ידוע היטב לכולם.

 

כל זה בא רק לומר דבר אחד: אנחנו כאן לשרת אתכם, לפנק אתכם, להעניק לכם!