בסוף היום, אחרי מאות ולפעמים אלפי אתרים שאני עובר עליהם במסגרת עבודתי, אני לפעמים עוצר וחושב, אילו אתרים השאירו בי רושם נכון, האם יש כאלו שזכרתי אותם אחרי שסגרתי את המסך. ואני מגלה לא פעם, שאתרים כאלו לא רבים הם.

החלטתי לחפש את הנקודות שגרמו לי להתעניין באתרים המסויימים והנדירים הללו. בהתחלה חשבתי שזה העיצוב. אך לא כך פני הדברים, אתרים רבים חסרי עיצוב היו מעניינים לקריאה ואינפורמטיביים.

טוב, אמרתי לעצמי, בטח זאת האינפורמטיביות שגורמת לאתרים להיות טובים. ניסיתי וראיתי שגם לא כאן מונחת האמת. אתרים רבים היו אינפורמטיביים אך נוחות השימוש בהם הקשתה עליי את מלאכת העבודה באתר. החלטתי שמעכשיו אני מתיחס לאתרים נוחים לשימוש כאל אתרים טובים. מהר פגה התלהבותי. כשרציתי להבין במה עוסקות החברות שאני מבקר באתריהן, גיליתי שהאתרים לא שיווקיים דיים. אולי בכלל אין נקודה מסויימת שגורמת לאתר להיות טוב? אולי זה איזה קסם מיוחד, סוג של כריזמה של בונה האתר? הממממ.

ואז הבנתי את זה. רק אתר שידע לשלב את כל התכונות הטובות האלו ביחד, תוך רגולציה עדינה של החוויה שיעבור הגולש, תוך כדי שהוא נמצא באתר, הוא הוא הסוד של אותם אתרים מיוחדים שאני אבחר לי לזכור ולחשוב עליהם.

את הידע הזה אני רוצה להעניק ללקוחותינו, ועד היום בסייעתא דשמיא, אני מקווה שהצלחתי בכך.

שלכם,

מאיר פרידמן - Meir Friedman