כל אתר, המטרה שלו זה לפני הכל לחשוף את המשתמש למידע כלשהו במטרה לגרום לפעילות או מספר פעילויות, שהם למעשה היעוד האמיתי של כל התהליך.
זה יכול להיות פניה לצורך רכישה, שימור לקוחות, הרחבת הנוכחות האינטרנטית ועוד ועוד.
הסקופ שלנו על הקמת האתר תמיד צריך להיות בכיוון הזה, כיון שכל הטכנולוגיות, העיצובים, ה'טריקים והשטיקים' של האתר הם רק אבני דרך במטרה הזאת.
אז מה למעשה מוביל אותנו לפני הכל למטרה? זאת השאלה "מהיכן יגיעו הלקוחות לאתר?"
מה התוכן של השאלה? אתר, הטוב ביותר, המעניין ביותר, המושך ביותר והבנוי בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על גבי תשתיות ושרתים החדשניים ביותר, שוויו פחות מגרוש, אם הוא תקוע באמצע המדבר הדיגיטלי, אם לא שאלת את עצמך את השאלה החשובה באמת.
חשבתם שאני מדבר על פרסום? לא בהכרח. הפרסום הינו חלק (מכובד ככל שיהיה) במסע החשיפה של האתר לציבור. לצורך בניית אתר צריך להתבונן בתמונה הכללית, וזה מתאפשר רק בהתקיים תהליך תכנון מקדים ומאוחר לתהליך.למה הכוונה?
תהליך הפרסום צריך להתחיל בתכנון של הנקודות הבאות:
א. איתור קהל יעד מוגדר - לא בונים אתר לכל מאן דבעי. מקובל להכין עד 5 קבוצות שמרכזות את המשתמשים באתר.
ב. התאמת מבנה, תוכן, תהליך של האתר לכל קבוצה ביחס לרלוונטיות שלה
ג. איתור של דרכי פרסום המתאימות לכל קבוצה + הגדרת מושג 'הצלחה'
ד. (רק עכשיו!) פרסום/חשיפה
ה. אבחון ואנליטיקה של הפרסום, עד כמה הוא הצליח ביחס ליעדים
ו. שדרוג של כל הסעיפים א-ג ובחינה של ההשפעה
כפי שאתם רואים הפרסום הוא רק נדבך אחד מכלל האסטרטגיה של הבאת הלקוחות לאתר, וכאן נעוצה הטעות של מרבית בעלי האתרים, שמחפשים דרכי פרסום עם יחס המרה גבוה ולא מנצלים את הפוטנציאל האמיתי הקיים בתחום זה.
הם מקבלים ירידת ערך פאסיבית לפרסום שלהם ומגלים אותו רק לאחר שערכו יורד לאפס וכבר מאוחר מידי.
בעזרת חשיבה ב'ראש גדול' הערך של הפרסום לא רק שלא יעלם אלא יעלה ממסע פרסום אחד למשנהו.